Thursday, May 21, 2009

virus H1N1

Salam Motivasi salam perjuangan....

Orang berjaya tidak pernah mengalah , orang mengalah tidak akan berjaya... apa yang anda belajar dari kata-kata ini? 1 Motivasi diri kan...? hidup tanpa motivasi seumpama makan lauk tanpa nasi...betul ke apa aku tulis ni? tapi ada jua kebarangkalinya betul... sebab cuba fikirkan balik, buat apa kita keluar berkerja kalau bukan kerana Nasi... ia, semua nya kerana wang, tapi dari wang kita boleh membeli beras kan...? tak taulah kalau kehidupan anda dipengaruhi oleh makanan ala barat... Makan pun kena kawal-kawal juga, sebab takut terlebih makan nanti buruk padahnya...Hari ni heboh rakan-rakan niaga saya , sebab terpaksa menjalani suntikan daripada Jabatan Kesihatan, untuk melindungi diri daripada terdedah dengan Virus baru yang melanda Dunia, H1N1. Apa yang dapat kita belajar daripada suntikan ini dan ancaman virus ini? samalah macam manusia halnya, bila dah terkena , baru sibuk nak berjaga-jaga.macam mengejar kejayaan , manusia akan lalai dan leka jika dalam perjalanan tiada apa yang menghalang , akan tetapi jika berlaku rintangan barulah manusia itu ingat dan berwaspada pada rintagan yang bakal mendatang. Aku pun tak faham apa yang aku katakan ni.( Mungkin risau , sebab sekejap lagi aku nak kena suntik, 30 tahun saya tak melalui stuasi ini... BOLEH KE?

No comments:

Labuan Negeriku.....

Labuan Negeriku.....
pandangan bandar Labuan