Tuesday, May 19, 2009

2 pilihan untuk hidup sebagai jutawan

Alhamdulilah...saya masih diberikan Allah SWT ruang dan peluang untuk terus hidup di Muka Bumi milik nya ini. Penat baru balik dari outstation. Banyak benda dan pembelajaran yang saya perolehi selama berada di tempat orang. Antara yang paling seronok , bila saya bertemu dengan sebuah kedai buku yang banyak menjual buku-buku yang saya cari selama ini. Hampir seharian saya dalam kedai tersebut , hingga kawan yang menemani saya menjadi bosan. Akhirnya saya mendapat satu kata-kata mengenai 2 cara untuk menjadi jutawan, KALAU NAK HIDUP SENANG DI DUNIA INI ADA 2 CARA , PERTAMA MENJAWAT JAWATAN YANG TINGGI DAN TERTINGGI KALAU BOLEH SAMA ADA DI SWASTA ATAU JABATAN KERAJAAN. CARA KEDUA , IALAH DENGAN BERNIAGA. Mungkin kita telah terlepas cara pertama , tetapi masih ada banyak peluang pada cara yang kedua...
Fikir-fikirkan.

No comments:

Labuan Negeriku.....

Labuan Negeriku.....
pandangan bandar Labuan