Saturday, June 6, 2009

DCL 1 WADAH PERJUANGAN , LEBIH ADIL LEBIH SUKSES

Salam Motivasi , Salam Perjuangan.

Pertama mendengar nama MLM DCL aku tergelak kecil. Manalah orang mcm aku mampu jadi JUTAWAN. Dan anggapan itu bertambah teruk lagi bila aku diberitau dengan jual produk boleh dapat pendapatan puluhan ribu. Setiap kali upline aku yang ketika itu hanya kawan, ingin bertemu dengan aku, macam-macam alasan aku berikan. Sehinggalah aku kehabisan alasan dan akhirnya aku mengatakan yang aku MALAS untuk menyertai DCL. Beliau berlalu begitu saja sambil berkata, "KALAU DENGAN KEMALASAN BOLEH MENGUBAH AKU JADI KAYA TERUSKAN, TAPI SEANDAINYA KEHIDUPAN MASIH TIDAK BERUBAH, HUBUNGI SAYA. Kata kawan aku tadi. Aku termenung seketika mendengar kata-katanya, sudah hampir 30 tahun aku hidup, tiada apa-apa pencapaian yang aku perolehi, kalau ikut dari segi berusaha, macam-macam sudah aku lakukan, tapi kehidupan aku masih tetap sama.Atas dasar mahu mengubah hiduplah akhirnya aku menghubungi kawan aku tadi. Tanpa perasaan sifat dendam beliau menerima kedatangan aku dirumahnya. Teruja aku seketika melihat ruang tamunya yang dibanjiri Produk-Produk DCL. Tanpa menghiraukan pertanyaan aku tentang produk-produk tersebut,beliau terus menayangkan vcd Pengasas DCL En.Stapa yang ketika itu belum bergelar Dato. Aku benar2 rasa teruja, apabila mendengar kata-kata Pengasas dalam tayangan VCD treebut.

No comments:

Labuan Negeriku.....

Labuan Negeriku.....
pandangan bandar Labuan